Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Kryzys to dobry moment na reklamę

Treść

Rzeszowski Zelmer zamierza wzmocnić swoją pozycję na rynku europejskim. Służyć temu ma m.in. kampania reklamowa, która już za dwa tygodnie rusza w Bułgarii, Czechach, Rosji i Słowacji.

Kryzys gospodarczy sprawił, że rzeszowska firma, która zajmuje czwarte miejsce wśród producentów drobnego zmechanizowanego sprzętu AGD w Europie, musiała skorygować swoje plany. Nie obyło się również bez ograniczenia zatrudnienia. W ramach restrukturyzacji w br. już po raz drugi planowane jest zmniejszenie zatrudnienia o kolejnych dwieście osób, w ramach tzw. dobrowolnych odejść. Mimo zmniejszenia zapotrzebowania na sprzęt AGD o jedną czwartą Zelmer liczy na ekspansję zwłaszcza na rynek rosyjski. - Wcześniej z uwagi na rozwój gospodarczy Rosji, ale także na koszty związane z rozwojem naszej firmy niesamowicie droga kampania reklamowa w telewizji nie wchodziła w grę. Po prostu nie było nas stać na wyasygnowanie tak dużych kwot. Teraz jest inaczej i m.in. dzięki kryzysowi na takie przedsięwzięcie nas stać. Myślę, że jest to najlepszy moment, by odpowiednio zaprezentować się na rynku rosyjskim, tym bardziej że nasi konkurenci są mocno osłabieni - mówi Janusz Płocica, prezes Zelmera. Obok zabiegów promocyjnych w firmie trwa zmiana technologicznego procesu produkcji, a ponadto prowadzone są prace nad wprowadzeniem na rynek nowych wyrobów.
Zelmer działa na rynku od 1951 roku i jest uznanym producentem w świecie m.in. odkurzaczy, mikserów, sprzętu kuchennego oraz silników komutatorowych małej mocy. Spółka zatrudnia ok. 2,4 tysiąca pracowników.
Mariusz Kamieniecki
"Nasz Dziennik" 2009-09-17

Autor: wa