Kryzys to dobry moment na reklamę
Treść
Rzeszowski Zelmer zamierza wzmocnić swoją pozycję na rynku europejskim. Służyć temu ma m.in. kampania reklamowa, która już za dwa tygodnie rusza w Bułgarii, Czechach, Rosji i Słowacji.
Kryzys gospodarczy sprawił, że rzeszowska firma, która zajmuje czwarte miejsce wśród producentów drobnego zmechanizowanego sprzętu AGD w Europie, musiała skorygować swoje plany. Nie obyło się również bez ograniczenia zatrudnienia. W ramach restrukturyzacji w br. już po raz drugi planowane jest zmniejszenie zatrudnienia o kolejnych dwieście osób, w ramach tzw. dobrowolnych odejść. Mimo zmniejszenia zapotrzebowania na sprzęt AGD o jedną czwartą Zelmer liczy na ekspansję zwłaszcza na rynek rosyjski. - Wcześniej z uwagi na rozwój gospodarczy Rosji, ale także na koszty związane z rozwojem naszej firmy niesamowicie droga kampania reklamowa w telewizji nie wchodziła w grę. Po prostu nie było nas stać na wyasygnowanie tak dużych kwot. Teraz jest inaczej i m.in. dzięki kryzysowi na takie przedsięwzięcie nas stać. Myślę, że jest to najlepszy moment, by odpowiednio zaprezentować się na rynku rosyjskim, tym bardziej że nasi konkurenci są mocno osłabieni - mówi Janusz Płocica, prezes Zelmera. Obok zabiegów promocyjnych w firmie trwa zmiana technologicznego procesu produkcji, a ponadto prowadzone są prace nad wprowadzeniem na rynek nowych wyrobów.
Zelmer działa na rynku od 1951 roku i jest uznanym producentem w świecie m.in. odkurzaczy, mikserów, sprzętu kuchennego oraz silników komutatorowych małej mocy. Spółka zatrudnia ok. 2,4 tysiąca pracowników.
Mariusz Kamieniecki
"Nasz Dziennik" 2009-09-17
Autor: wa